zondag 18 februari 2018

Review: Sintesi Del Viaggio Di Es - Il Sole Alle Spalle (Locanda Del Vento / Lizard Records, 2017) (Melodische Rock)

Sintesi Del Viaggio Di Es uit Bologna, Italië, bestaat uit: Marco Giovannini - zang, Sauro Musi - sologitaar, Valerio Roda - basgitaar, Maurizio Pezzoli - keyboards, Eleonora Montenegro - dwarsfluit en Nicola Alberghini - drums.
De band bracht op 18 december hun album "Il Sole Alle Spalle" op CD via het Locanda Del Vento label uit, een sub label van Lizard Records.

Het album, dat 8 nummers bevat, start met "Intro: Noi Segnali", waarin ik de band een prachtige rustige song hoor spelen, die met mooi klassiek gitaarspel begint en na ongeveer 1 minuut valt de rest van de band in en wordt het tempo iets verhoogd, waardoor er een melodisch geheel ontstaat.
Daarna zet de band me "Sabbia (Tra Le Mani)" voor en krijg ik een uitstekende melodische rock song te horen, die in een gemiddeld tempo gespeeld wordt, waarna "Altra Idea" volgt en ook daarin speelt de band een lekker in het gehoor klinkende song in een vrij rustig tempo.
Dan schotelt de band me "Ritornano Stanotte" voor en brengt opnieuw een mooie, vrij rustige, melodische song ten gehore, die enkele prima tempowisselingen heeft en gevolgd wordt door "L'Altra Parte Buia", een heerlijke pop song, die weer in een gemiddeld tempo gespeeld wordt, waarna Sintesi Del Viaggio Di Es "Il Patto Non Scritto" speelt en ik een aanstekelijke swingende uptempo rock song voorgezet krijg, die enkele tempowisselinegn heeft en me in beweging brengt.
In "L'Illusione" laat de band me nogmaals zo'n prachtige rustige pop song horen en in het titel nummer "Il Sole Alle Spalle Coda: Lei" mag in bijna 16 minuten genieten van een symfonisch rock nummer, dat diverse prima tempowisselingen bevat en in een niet al te hoog tempo gespeeld wordt en eindigt met uitstekend akoestisch gitaar spel.

"Il Sole Alle Spalle" van Sintesi Del Viaggio Di Es bevat 8 mooie rustige songs, die naar mijn mening iets te weinig variatie bevatten, maar muzikaal prima in elkaar zitten en uitstekend klinken en ik kan iedere liefhebber van rustige melodische muziek dan ook aanraden, deze schijf eens te gaan beluisteren. (luister naar gedeeltes van het album via de youtube link onder de recensie)

* De muziek van deze band/artiest is ook regelmatig te beluisteren op maandagavond tussen 20.00 en 22.00 uur (Europese tijd) in het radio programma Carry's Music Machine via www.osuradio.nl





Geen opmerkingen:

Een reactie posten