zondag 18 juli 2021

Review: Straytones - Magic Green River Swimmin’ & Stunning Tarzanka Experience (Robustfellow Prods, 2021) (Psychedelische Rock)

Straytones uit Kiev, Oekraine bestaat na enkele bezettingswisselingen tegenwoordig uit: Eugenia - drums, Vova Putchkov - basgitaar en Artem Dudko - sologitaar en zang.
De band bracht hun debuut op 12 augustus 2012 uit met de EP "Blossom" en deze werd 15 februari 2017 gevolgd door het album "Straytones", waarna de band op 22 februari 2019 de EP "Beware, Dark Lord! Here Comes Bell​-​Man!" uitbracht en op 27 augustus 2021 verschint hun album "Magic Green River Swimmin’ & Stunning Tarzanka Experience", waarop 8 nummers staan,  via Robustfellow Prods. als CD en als digitale download.

Het album begint met "Fire - Fire!", waarin Straytones een heerlijke licht psychedelische song in een gemiddeld tempo ten gehore brengt, die invloeden van de jaren 60 muziek herbergt  en deze wordt gevolgd door "Broken Clock", een uitstekende uptempo song met een aanstekelijk dansbaar terugkerend ritme en subtiele tempowisselingen en "Oh Sweet Seeds", een prachtige rustige song, die na korte tijd iets meer snelheid krijgt en halverwege een terugkerend ritme krijgt, om tegen het einde meer  psychedelisch te worden.
Daarna volgen "Night Bird", een schitterende psychedelische rock song met een aanstekelijk ritme en "The Key", een vrij rustige pop song met lichte psychedelische invloeden.
In "Delusion" laat Straytones me genieten van een geweldige song met een gemiddeld tempo en een terugkerend ritme, om tegen het einde versneld te worden, in "Super Hot!" krijg ik een swingende uptempo song te horen, die een aanstekelijk dansbaar ritme heeft, dat aanzet tot dansen (luister naar dit nummer via de bandcamp link onder de recensie) en in "Magical River" zet de band me een fantastische rock song in een gemiddeld tempo voor, die lichte invloeden heeft van "I Feel Love" van Donna Summer.

"Magic Green River Swimmin’ & Stunning Tarzanka Experience" van Straytones bevat 8 verrukkelijke licht psychedelische songs, waar ik zeer van genoten heb en ik kan iedere liefhebber van dit genre deze schijf dan ook sterk aanraden.