maandag 23 juli 2018

Review: Solus - Satya Yuga (R.A.I.G. Records, 2018) (Progressieve Rock / Psychedelische Rock / Raga)

Solus is het alias van multi instrumentalist Devin Thompson uit Calgary, Canada, die zijn debuut album "Satya Yuga" op 15 november 2017 als digitale download uitbracht en op 15 mei 2018 is dit album, dat 8 nummers bevat, via het R.A.I.G. Records als CD en als digitale download verschenen met nieuw artwork.

Het album begint met "Satya", waarin ik Solus een fantastische swingende mix van Indiase traditionele raga en progressieve rock in een vrij hoog tempo hoor spelen, waarna "Brahmã" volgt en hij me een uitstekend uptempo rock nummer voorschotelt, dat een aanstekelijk swingend ritme heeft, waarbij stil zitten geen optie is.
Daarna schotelt hij me "Treta" voor en krijg ik een geweldige mix van raga en heavy rock te horen, die in een gemiddeld tempo gespeeld wordt en gevolgd wordt door "Brahmãstra", een schitterend psychedelisch progressief rock nummer, dat in een vrij hoog tempo gespeeld wordt en een licht hypnotiserend ritme bevat.
Dan krijg ik "Dvapara" voorgezet en hierin speelt Solus een heerlijk melodisch rock nummer, dat halverwege in een langzamer tempo wordt gespeeld, waarna "Brahman" volgt en ik een verrukkelijk rustige stukje licht psychedelische muziek te horen krijg, waar invloeden van de muziek van Pink Floyd in zitten.
In "Kali" laat Solus me opnieuw genieten van een heerlijke mix van psychedelische en progressieve rock, die in een gemiddeld tempo gespeeld wordt en in "Relic", het laatste nummer van het album, schotelt hij me nogmaals een fantastische mix voor van psychedelische muziek en progressieve rock, die in een niet al te hoog tempo gespeeld wordt.(luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie)

"Satya Yuga" van Solus is een heerlijk album, dat me van begin tot einde heeft weten te boeien en ik kan deze schijf dan ook ten zeerste aanraden, aan een ieder, die van psychedelische, progressieve rock en Indiase muziek houdt.

* De muziek van deze band/artiest is ook regelmatig te beluisteren op maandagavond tussen 20.00 en 22.00 uur (Europese tijd) in het radio programma Carry's Music Machine via www.osuradio.nl






Geen opmerkingen:

Een reactie posten