zondag 29 juli 2018

Review: Hazemaze - Kozmik Debut (Kozmik Artifactz Records, 2018) (Hardrock)

De Zweedse band Hazemaze werd in 2016 te Stockholm door Ludvig Andersson - zang en sologitaar, Estefan Carillo - basgitaar en Nils Ein - drums opgericht.
In het najaar van 2017 vertrok het trio naar het noorden, om in Falun hun debuut album, "Kozmik Debut", op te nemen.
Op 20 juli 2018 verscheen dit album via het Kozmik Artifactz Records label in een beperkte oplage op 180 gram gekleurd vinyl, gestoken in een klaphoes.

"Kozmik Debut" bevat 8 nummers, waarvan de eerste "Wall Of Confusion" heet en daarin hoor ik de band, in een niet al te hoog tempo, een stevige hardrock song spelen, waar invloeden van de muziek van Black Sabbath in zitten en dit nummer wordt gevolgd door "Lord Cubensis", eveneens een uitstekende, vrij rustige, stevige hardrock song.
In "Black Mamba Pt.1" krijg ik een opnieuw zo'n heerlijke song in die zelfde stijl voorgeschoteld en in "Black Mamba Pt.2" laat de band me genieten van een prachtige ingetogen rock song, die enkele subtiele tempowisselingen heeft.
Daarna zet Hazemaze me "Minds Abyss" voor en hoor ik de band weer een rustig nummer spelen, dat me aan de muziek van Black Sabbath doet denken, waarna ik "Lies" hoor en hierin schotelt de band me een mooie rock song voor met afwisselende tempo's.(luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie)
Verder hoor ik "Beast And Prey", een schitterende swingende rock song, die enkele subtiele tempowisselingen bevat en "Searching", dat weer zo'n stevige rustige rock song is.

"Kozmik Debut" van Hazemaze bevat hoofdzakelijk vrij rustige rock song en invloeden van de muziek van Black Sabbath en andere jaren 70 bands, maar is ondanks dat een prima debuut van de band en ik kan liefhebbers van hardrock dan ook aanraden, deze schijf eens te gaan beluisteren.

* De muziek van deze band/artiest is ook regelmatig te beluisteren op maandagavond tussen 20.00 en 22.00 uur (Europese tijd) in het radio programma Carry's Music Machine via www.osuradio.nl





Geen opmerkingen:

Een reactie posten