zondag 9 juni 2024

Review: Black Snake Moan - Lost In Time (Area Pirata Records, 2024) (Psychedelisch)

Black Snake Moan uit Tarquinia, Italië is het project van zanger gitarist Marco Contestabile, die zijn wortels in de blues, folk en psychedelische muziek heeft.
Hij bracht in 2017 het album "Spiritual Awakening" als LP en als CD in eigen beheer, via het label Black Smake Moan uit en deze werd in 2019 gevolgd door het album  "Phantasmagoria", dat als LP en als CD via La Tempesta Dischi en Teen Sound Records en op 24 mei 2024 door "Lost In Time", dat als LP, als CD en als digitale download via Area Pirata Records verscheen.
Ook bracht hij diverse singles uit, zoals: "Phantasmagoria" (2019, digitale single via La Tempesta Dischi en Teen Sound Records), "Lotus" (2019, digitale single via La Tempesta Dischi en Teen Sound Records), "Phantasmagoria (Pop Up Live Sessions)" (2020, digitale single via La Tempesta Dischi), "Revelation & Vision" (2022, 7" single via Dead Music Records en Tufo Rock Records) en "Fire" (2023, 7" single via Hypnotic Bridge Records).

Het album, dat 9 nummers bevat, begint met "Dirty Ground", waarin Black Snake Moan een uitstekende psychedelische bluesrock song met een gemiddeld tempo en een terugkerend ritme ten gehore brengt, die gevolgd wordt door "Light The Incense", een heerlijke licht psychedelische song met een gemiddeld tempo en een aanstekelijk terugkerend ritme en "Come On Down", een lekker in het gehoor klinkende progressieve folk song met een vrolijk dansbaar ritme.
Daarna volgen "Shade Of The Sun", een geweldige psychedelische song met een aanstekelijk terugkerend ritme en een gemiddeld tempo en "Sunrise", een schitterende mix van blues en pop, die een aanstekelijk dansbaar ritme heeft.
In "Goin' Back" zet Black Snake Moan me een dansbare song met een aanstekelijk vrolijk ritme voor en in "Put Your Flowers" krijg ik opnieuw zo'n verrukkelijke licht psychedelische dansbare song te horen.
Verder volgen "West Coast Song", een mooie rustige psychedelische song met orkestrale elementen en een terugkerend ritme en "Cross The Border", een fantastische licht psychedelische song met een gemiddeld tempo en een terugkerend ritme.

"Lost In Time" van Black Snake Moan bevat 9 schitterende licht psychedelische nummers, waar ik van begin tot einde erg van genoten heb en ik raad elke liefhebber van dit genre deze schijf dan ook zeer aan.(luister naar dit album via de bandcamp link onder de recensie)