maandag 18 juli 2016

Review: Hashish - A Product Of (Colline Noire / Subliminal Sounds / Woah Dad!, 2016) (Dance)

Hashish is het product van sologitarist, zanger, vocoder, keyboards speler Stefan Kéry uit Stockholm, Zweden, die tevens de eigenaar is van het label Xotic Mind / Subliminal Sounds.
Na het uitbrengen van de gelimiteerde 7" vinyl singles "Outer Spaced"? (300 stuks) op het Subliminal Sounds label in 2015 en de split Ran/Hashish "Electrou"/"Outer Spaced" op Woah Dad!, eveneens in 2015, is 17 juni 2016 het debuut album "A Product Of" van Hashish verschenen.
Stefan werkt daarop met een complete band, die verder bestaat uit: Lisa Maria Isaksson - zang en harp, Anna Emilia Nilsson - zang, Fredrik Swahn - basgitaar en keyboards, Erik Lindin - dwarsfluit, Mattias Uneback - vibrafoon, Jason Urick - stem en Moussa Fadera - drums en percussie.
Het album is zowel op LP, via Subliminal Sounds en Woah Dad!, als op CD via Colline Noire uitgebracht en bevat 8 nummers, waaronder de single "Outer Spaced".

"A Product Of" start met "Bliss", waarin ik gedurende 2 minuten het geluid van de zee te horen krijg, dat vergezeld gaat van synthesizer klanken, waarna de band vervolgt met "Fly Away", een licht hypnotiserende swingende mix van jazz, swingende beats, soundscapes en zang, waarbij stil zitten geen optie is.
Dan zet de band me "The Light" voor en in dit nummer laat de band me een spannend stukje zwaar klinkende zeer dansbare muziek horen, dat gevolgd wordt door "Revel", een kort psychedelisch synthesizer nummer.
In "Outer Spaced" maakt Hashish een dansbare mix van dance en spacerock, die swingt en in "Make It" krijg ik opnieuw een heerlijke dansbare mix voorgeschoteld en dit keer is dat een mix van dance, spacerock, soundscapes en hypnotiserende ritmes.
Vervolgens hoor ik "Miracles", een gezongen mix van rustige dance en lichte psychedelische synthesizer geluiden, begeleid door de vocoder (luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie) en als laatste nummer laat de band me "The Light Pt II" horen, waarin ik een dansbaar stukje muziek te horen krijg, dat enkele prima tempowisselingen bevat en naar het einde toe over gaat in een rustiger tempo.

"A Product Of" van Hashish staat vol heerlijke dansbare muziek, die lekker in het gehoor klinkt en liefhebbers van dit genre zullen dit product ongetwijfeld op waarde weten te schatten en ik kan hen dan ook aanraden, deze schijf eens te gaan beluisteren.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten