maandag 11 juli 2016

Review: Jeremy & The Harlequins - Into The Night (Yep Roc Records, 2016) (Rock & Roll)

Jeremy & The Harlequins uit Toledo, Ohio, Amerika, werd in 2013 opgericht na het uiteen vallen van de band We Are The Fury en bestaat uit: Jeremy Fury (Lublin) - zang, Graig Bonich - sologitaar, Patrick Meyer - sologitaar, Bobby Ever - basgitaar en Stevie Furie (Lublin) - drums.
De band nam hun debuut album "American Dreamer", waarvoor ze ongeveer een week oefenden, in 2 dagen op in de Tempermill Studios (The White Stripes, Loretta Lynn) te Detroit en bracht het in eigen beheer uit.
Daarmee oogstte ze lovende kritieken van onder andere de Wall Street Journal, Huffington Post en NYLON en maakte in 2015 tevens het nummer "Trip Into The Light" voor de Tom Cruise film "Edge Of Tomorrow", dat tot beste song van 2015 werd gekozen door de luisteraars van Little Steven's Underground Garage Radio Show.
Op 5 augustus 2016 verschijnt het tweede album van de band, getiteld "Into The Night" en dit wordt via het Yep Records label op LP en CD uitgebracht.

Het album bevat 10 nummers, waarvan de titelsong "Into The Night" de eerste is en daarin krijg ik een lekker in het gehoor klinkende swingende dansbare powerrock song te horen, waarbij stil zitten door het aanstekelijke ritme geen optie is (luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie) en deze wordt gevolgd door "No One Cares", een heerlijke dansbare rock song, waarvan het ritme verdacht veel op dat van het door Chuck Berry geschreven "Not Fade Away" lijkt.
Daarna schotelt de band me "Rhythm Don't Lie" voor en hoor ik een schitterende uptempo rock & roll song, die me enigszins aan "Don't Be Cruel" van Elvis Presley doet denken.
Dan hoor ik "For Angels", waarin de band, in een gemiddeld tempo, een uitstekende rock song met vijftiger jaren invloed speelt, die prima dansbaar, waarna ik "Let Her Run" te horen krijg en ook in dit nummer laat de band me genieten van een swingende dansbare poprock song.
In "Big Beat" zet Jeremy & The Harlequins me een verrukkelijke vijftiger jaren gerelateerde rock song voor, die swingt en een zeer aanstekelijk ritme bevat en deze wordt gevolgd door "Drinkin' By Myself", een lekker klinkende uptempo fifties rock song, die enkele prima tempowisselingen bevat.
Vervolgens krijg ik "Critical Condition" te horen en daarin speelt de band opnieuw zo'n heerlijke dansbare rock song, die de sfeer van eind jaren 50, begin  60 uit wasemt, om gevolgd te worden door "There's A Girl", een mooie rustige song, die me aan de muziek van Buddy Holly doet denken, waarna het laatste nummer van het album volgt, getiteld "Oh Yeah (I Didi It Again)", eveneens een prachtige dansbare en swingende rock song, die in een gemiddeld tempo gespeeld wordt en de voorliefde van de band voor de jaren 50 muziek nogmaals naar voren laat komen.

"Into The Night" van Jeremy & The Harlequins is een fantastisch album, dat vol staat met uitstekende swingende rock songs, die zeker bij liefhebbers van  jaren 50 rock & roll in de smaak zal vallen, maar ook zij, die van lekkere dans muziek houden zullen volop aan hun trekken komen en ik kan hen dan ook aanraden, deze schijf eens te gaan beluisteren.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten