maandag 25 juli 2016

Review: Sidewalk Society - Sidewalk Society (Fruits De Mer Records, 2016) (Pop)

Sidewalk Society is een band uit Long Beach, Californië, Amerika, die een voorliefde heeft voor de Britse zestiger jaren muziek en bestaat uit: Dan Lawrence - sologitaar en zang, Dan West - basgitaar en keyboards en Jerry Buszek - drums.
De band heeft voor hun nieuwe 7"EP, die 9 augustus 2016 via Fruits De Mer Records op gekleurd vinyl in een beperkte oplage verschijnt, 2 covers van David Bowie en 2 covers van The Action opgenomen, na eerder covers van The Kinks, The Rolling Stones en Small Faces te hebben gedaan.

De EP start met "Can't Help Thinking About Me" (Bowie), waarin ik de band een schitterende uitvoering van dit nummer hoor spelen, waarbij de zang veel van die van David Bowie weg heeft en de muziek swingt als een trein.
Daarna hoor ik "Look At The View" (The Action) en ook dit nummer wordt in een uptempo gespeeld met muziek, die een mix is van psychedelische pop en rock en enkele prima tempowisselingen bevat.
Kant B start met de Bowie cover "Let Me Sleep Beside You", dat eveneens swingt en hierin laat de band me genieten van een fantastische aanstekelijke pop song, die gevolgd wordt door de tweede cover van The Action, getiteld "Strange Roads", een geweldige mix van rock en psychedelische pop, die een jaren 60 sfeer uit wasemt en van diverse tempowisselingen is voorzien.

De EP "Sidewalk Society" van Sidewalk Society bevat 4 heerlijke covers, die liefhebbers van zestiger jaren muziek en die van David Bowie zeker zullen kunnen waarderen en ik kan hen deze EP dan ook van harte aanbevelen. (luister naar een gedeelte van enkele nummers via de youtube link onder de recensie)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten