maandag 11 juli 2016

Review: The Navins - Not Yourself Today (Green Monkey Records, 2016) (Poprock)

De Amerikaanse band The Navins uit Seattle werd in 2008 door Cain Morehead - sologitaar en zang opgericht.
De eerste formatie van de band bestond verder uit: Will Ratcliff - sologitaar en zang, Ron Garcia - basgitaar en zang, Tim Gibson - drums en Ron Nine - pedal steel gitaar.
In deze samenstelling werd hun debuut album "The Navins" in 2010 via het Barking Dog Records label uitgebracht.
Vervolgens veranderde de band van samenstelling en bestaat tegenwoordig uit: Cain Morehead - sologitaar en zang, Gary Thorstensen - sologitaar en zang, Gwon Chang - basgitaar en zang  en Corey Knafelz - drums en zang.
"Not Yourself Today", dat 11 juni 2016 door het Green Monkey Records label is uitgebracht, is de opvolger van het album "The Navins" uit 2010 en hierop speelt Corrina MacFarlane als gast muzikante mee op keyboards en viool.

Het eerste van de 11 nummers van het album heet "Judy, You're Not Yourself Today" en hierin hoor ik de band een uitstekende pop song spelen, waar diverse tempowisselingen en invloeden van de jaren 80 popmuziek in zitten (luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie), waarna "Take It Away" volgt en daarin speelt de band een uptempo poprock song, die een aangenaam ritme en enkele subtiele tempowisselingen bevat.
Daarna zet de band me "Never Wanted Nothing" voor, waarin het tempo iets sneller is en ik een lekker in het gehoor klinkende swingende pop song te horen krijg, die gevolgd wordt door "What You Do" een prima dansbare pop song, die in een gemiddeld tempo gespeeld wordt, om gevolgd te worden door "Piano Fire", een aanstekelijk klinkende dansbare pop song.
Dan hoor ik "When We Turn Blue", eveneens een heerlijke dansbare uptempo pop song en deze wordt gevolgd door "Something About You", een uitstekende pop song, die me in beweging zet en een hoog meezing gehalte bevat.
In "Oceans" schotelt The Navins me opnieuw zo'n prima dansbare pop song voor en in "Better Luck" hoor ik de band nogmaals zo'n dansbare uptempo pop song spelen.
Vervolgens gaat de band in "See You Again" verder met het maken van hun lekker in het gehoor klinkende pop songs, waarna het laatste nummer volgt, getiteld "Wallet Full Of Signs" en daarin laat de band me genieten van een vrij snelle swingende pop song.

"Not Yourself Today" van The Navins is een aangename plaat om te horen en ik kan elke liefhebber van dansbare poprock dan ook aanraden, deze schijf eens te gaan beluisteren.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten