zondag 23 april 2023

Review: Life On Mars - Shadows In A Jar (Spirit Of Unicorn Music, 2023) (Rock)

Life On Mars uit New York, Amerika bestaat uit: Fernando Perdomo - sologitaar en alle andere instrumenten en Earl Kayoss - zang, piano, synthesizer en ritme gitaar.
Het duo bracht op 8 juni 2015 hun debuut album "Far" als CD en als digitaal album uit en deze werd gevolgd door "The Resurrection Of Ants" (14 april 2017, CD en digitaal), "Trance Formation" (26 junuari 2018, CD, DVD en digitaal), "Observer" (27 juni 2020, CD en digitaal), "At Stars End" (2 december 2021, CD en digitaal) en "Shadows In A Jar", dat op 3 maart 2023 via Spirit Of Unicorn Music als CD en als digitaal album verscheen en 12 nummers bevat.
Op dit album, waaraan Kayoss en Perdomo hebben gewerkt, wordt het duo op enkele nummers bijgestaan door: Ruti Celli - zang en cello (track 5), Denny Seiwell (McCartney and Wings) - drums (track 8 en 11) Billy Sherwood (Yes) - zang, achtergrondzang, basgitaar en drums (track 4) en Salvador Navarra - keyboards (track 4).

Het album start met "Ego", waarin Life On Mars een heerlijke uptempo rock song met een aanstekelijk dansbaar ritme speelt, die swingt en gevolgd wordt door "The Key", een schitterende rock song met een gemiddeld tempo en lichte invloeden van progressieve blues en "Stray Dog", een geweldige swingende uptempo rock song met een aanstekelijk dansbaar ritme.
Daarna volgen "After All", een mooie rustige poprock song, waarin de zang van Billy Sherwood goed te onderscheiden is, "Technology", een prachtige pop song met een niet al te hoog tempo en een aanstekelijk ritme, dat door het cello spel enigszins een trieste uitstraling heeft en "Rabbits", een fantastische song met een gemiddeld tempo en een hoog meezing gehalte.
In "And Besides…" schotelt Life On Mars me een uitstekende song met een vrij rustig tempo voor, die gewoon lekker klinkt, in "She's Already Gone" krijg ik een puike rock song met een gemiddeld tempo te horen en in "Rock People" laat de band me genieten van een verrukkelijke uptempo song, die swingt en tot beweging aanzet.
Verder volgen "Nancy’s Finger", een song met een gemiddeld tempo en een terugkerend ritme, "Only One", een geweldige pop song met een gemiddeld met een aanstekelijk ritme, "Hurricane Jane", een song met een gemiddeld tempo, die een dansbaar ritme heeft en het titel nummer "Shadows In A Jar", een heerlijke swingende rock song met een gemiddeld tempo en uitstekend gitaarspel.

"Shadows In A Jar" van Life On Mars staat vol prima rock songs, waar ik van begin tot einde van genoten heb en ik raad kiefhebbers van de betere rock deze schijf dan ook van harte aan.(luister naar dit album via de youtube link onder de recensie)