dinsdag 11 april 2023

Review: Margarita Witch Cult - Margarita Witch Cult (Heavy Psych Sounds, 2023) (Rock)

Margarita Witch Cult uit Birmingham, Engeland bestaat uit: George Casual - drums, Jim Thing - basgitaar en Scott Vincent - zang en sologitaar.
De band bracht op 2 februari 2022 hun debuut uit met de demo cassette "Witchfinder", die tevens in een beperkte oplage als CD verscheen, waarna op 21 april 2023 hun debuut album "Margarita Witch Cult" via Heavy Psych Sounds wordt uitgebracht als testpersing LP in een zeer beperkte oplage van 15 stuks op zwart vinyl, als LP in een beperkte oplage van 150 stuks op gestreept blaue, geel rood vinyl, als LP in een beperkte oplage van 450 syuks op oranje vinyl, als LP op zwart vinyl, als CD en als digitaal album.

Het album, dat 9 nummers bevat, start met "Diabolical Influence", waarin Margarita Witch Cult een uitstekende progressieve bluesrock song in een gemiddeld tempo speelt, die een aanstekelijk terugkerend ritme heeft en gevolgd wordt door "Death Lurks At Every Turn", een swingende uptempo rock song met een terugkerend ritme en "The Witchfinder Comes", een stevige rock song met afwisselende tempo's en een terugkerend ritme.
Daarna volgen "Be My Witch", een song met een gemiddeld tempo, een aanstekelijk ritme en een hoog meezing gehalte, "Annihilation", een korte hardrock song, die met hoge snelheid gespeeld wordt en swingt en "Theme From Cyclops", een kort instrumentaal uptempo hardrock nummer met een terugkerend ritme en enkele tempowisselingen.
In "Lord Of The Flies" schotelt Margarita Witch Cult me een hardrock song met een gemiddeld tempo voor, die iets na de helft van het nummer meer snelheid krijgt en gaat swingen, om enkele minuten later terug te keren naar het begin tempo en ritme, in "Aradia" krijg ik een instrumentaal nummer te horen, dat een terugkerend ritme heeft, acid rock invloeden bevat en swingt en in "Sacrifice" hoor ik de band een stevige rock song ten gehore brengen, die een aanstekelijk ritme heeft, opnieuw een hoog meezing gehalte bevat en in een gemiddeld tempo gespeeld wordt.

"Margarita Witch Cult" van Margarita Witch Cult is een puik debuut album met lekker in het gehoor klinkende rock nummers, met invloeden van hardrock en acid rock en ik raad liefhebbers van de betere rock dan ook aan eens naar deze schijf te gaan luisteren.(luister naar 3 nummers van dit album via de bandcamp link onder de recensie)