dinsdag 11 april 2023

Review: Saeko Killy - Morphing Polaroids (Bureau B Records, 2023) (Elektro)

Saeko Killy is het alias van Saeko Okuchi uit Japan, die sinds 2018 in Berlijn, Duitsland woont en daar bekend werd als DJ en live artiest.
Ze bracht haar eerste EP "Dancing Pikapika" via het Chill Mountain label uit Osaka, Japan in 2021 uit en deze werd op 24 maart 2023 gevolgs soor het album "Morphing Polaroids", dat via Bureau B Records als LP, als CD en als digitaal album verscheen en 11 nummers bevat.

Het album start met "Confusion And Friction", waarin Saeko Killy een elektro song met een gemiddeld tempo ten gehore brengt, die een terugkerend ritme heeft en lichte invloeden van krautrock bevat en dit nummer wordt gevolgd door "Vitamin D", een uitstekende elektro song met een gemiddeld tempo en invloeden van dub, die een terugkerend ritme heeft en "Belgium", een schitterende song met een gemiddeld tempo en een aanstekelijk dansbaar terugkerend ritme, waarbij stil zitten geen optie is.
Daarna volgen "Mars Rocks", een fantastisch krautrock nummer met een gemiddeld tempo, dat beweging oproept en met een Japans gesproken tekst begint, "Lullaby For Nightmare", een prachtig nummer met een terugkerend ritme, gesproken woord en invloeden van avant garde en "Strawberry Flips", een kort stukje nostalgie, dat invloeden heeft van "Strawberry Fields Foerever" van The Beatles.
In "Alt!" zet Saeko Killy me een prima dansbare elektro song met een gemiddeld tempo voor, in "Sun Shower" krijg ik een geweldige song te horen, die een zeer dansbaar terugkerend ritme en lichte reggae invloeden heeft, waarbij het moeilijk is om stil te blijven zitten en in "Red Moon" laat zij me genieten van een puike elektro song met een aanstekelijk dansbaar ritme.
Verder volgen "Intimate Flame", een verrukkelijke song met een terugkerend ritme en een aanstekelijk ritme en "Insecure Drive", een lekker in het gehoor klinkend instrumentaal nummer met een aanstekelijk ritme.

"Morphing Polaroids" van Saeko Killy staat vol schitterende elektro nummers, waar ik vanaf de begin tonen erg van genoten heb en ik kan deze schijf dan ook zeer aanraden aan een ieder die van deze muzieksoort houdt.(luister naar dit album via de soundcloud link onder de recensie)