zondag 30 april 2023

Review: Marco Rossi - The Sincerest Form Of Flattery (Friends Of The Fish Records, 2023) (Psychedelisch / Pop)

Marco Rossi uit Engeland, nam in de slaapkamer van zijn zoon 12 psychedelische songs uit de jaren 60 op en deze verschijnen op 29 mei 2023 als CD via Friends Of The Fish Records en ook verschijnt er op die datum een 8" EP met 4 van de nummers van de CD in een beperkte oplage van 100 stuks via het Fruits De Mer Records label.

Het album begint met "Ivy Ivy" van The Left Banke uit 1967, waarin Marco Rossi een mooie psychedelische song met een gemiddeld tempo ten gehore brengt en deze wordt gevolgd door "My Friend" (Spirit, 1973), een heerlijke uptempo song met een dansbaar ritme en tempowisselingen en "LA" (Orange Bicycle, 1968), een uitstekende uptempo pop song met een ritme, dat aanzet tot dansen.
Daarna volgen "Forget All About It" (The Nazz, 1969), een uptempo pop song met een aanstekelijk ritme (luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie), "Trust" (The Peppermint Trolley Company, 1968), een uptempo song met lichte psychedelische invloeden en een vrolijk dansbaar ritme en "Let’s Get Together" (The Youngbloods, 1967), een prima mix van country en pop met een gemiddeld tempo.
In "Here’s Where You Belong" (PF Sloan, 1966) laat Marco Rossi me genieten van een fantastische licht psychedelische song, die lichte invloeden van de muziek van The Byrds heeft, in "Someday Man" (Paul Williams, 1970) krijg ik een pop song met een gemiddeld tempo te horen en in "Pretty Song From ‘Psych-Out’" (Strawberry Alarm Clock, 1968) zet hij me een lekker in het gehoor klinkende song met tempowisselingen voor, die lichte psychedelische invloeden bevat.
Dan volgen "That’s Alright" (NRBQ, 1977), een pop song met een gemiddeld tempo en een aanstekelijk ritme, "Come To Me" (The Association, 1966), een prima song met een gemiddeld tempo en "In The Past" (We The People, 1966), een verrukkelijke uptempo psychedelische song met een aanstekelijk dansbaar ritme.

"The Sincerest Form Of Flattery" van Marco Rossi staat vol uitstekende nummers, waarvan ik "In The Past" de uitschieter vind en ik raad iedere muziek liefhebber dan ook aan eens naar deze schijf te gaan luisteren, om misschien tot dezelfde conclusie te komen als ik.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten