zondag 10 november 2019

Review: Various Artists - Beast Records - Sampler 2019 (Beast Records, 2019) (Pop / Garagerock / Punk)

Op het verzamelalbum "Sampler 2019" van Beast Records staan 21 nummers van evenzoveel bands/artiesten en deze begint met "Here Comes Johnny" van Kim Volkman & The Whiskey Priests uit Melbourne, Australië en hierin krijg ik een uitstekende mix van pop en rhythm & blues voorgezet, die in een gemiddeld tempo gespeeld wordt, waarna Shifting Sands uit Brisbane, Australië volgt, die "Catamaran" ten gehore brengt, een fantastische poprock song met invloeden uit de muziek van Nic Cave en The Narodniks, die in een niet al te hoog tempo gespeeld wordt, die gevolgd wordt door "Guns" van Moody Beaches (Melbourne), waarin de band een prima uptempo post-punk song speelt, die swingt en een terugkerend ritme heeft.
Daarna volgen "Do It Right Margo" van Mod Con (Melbourne), een lekker in het gehoor klinkende pop song, "When The Rain Did Come" van The Buxom Blade (Orleans/Beruy, Frankrijk), een uitstekende uptempo pop song met garagerock en surf invloeden, die enkele tempowisselingen heeft, "Alone" van Cannon Fodder (Le Mans, Frankrijk), een schitterende, vrij rustige, post-rock song in de stijl van The Beasts Of Bourbon, die na enkele minuten iets heftiger wordt en "Cars And Chicks" van Navajos (Lyon, Frankrijk) en daarin speelt de band een fantastische garagerock song, die in een gemiddeld aanstekelijk tempo gespeeld wordt, waarbij de zang overeenkomsten heeft met die van Iggy Pop uit zijn begin periode.
In "You Can't Give It Away" van Johnny Casino (Sidney, Australië) krijg ik een aanstekelijke pop song voorgezet met licht psychedelische invloeden, in "A Wolf Hides" van The Floors (Perth, Australië) hoor ik de band een swingende progressieve rock song spelen (luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie), in "Miles" speelt Margaret Airplaneman (Waltham, Amerika) een mooie mix van pop en folkblues in een gemiddeld tempo en in "80 Hours A Week" hoor ik St Morris Sinners (Adelaide, Australië) een schitterende post-rock song in een gemiddeld tempo spelen, die bij tijd en wijle vrij heftig klinkt en enkele subtiele tempowisselingen bevat.
Dan volgen Chicken Snake (New Orleans, Amerika) met "Trouble", een heerlijk swingende mix van blues, pop en garagerock, waarin een terugkerend ritme zit, dat licht hypnotiserend werkt, Hipbone Slim & The Kneetremblers (Oxford, Engeland) met "Voodoo Love", een verrukkelijke pop song met Zuid-Amerikaanse en rock & roll invloeden, die een aanstekelijk dansbaar ritme heeft, The Kill Devil Hills (Perth, Australië) met een live uitvoering van "Gunslinger" en daarin hoor ik de band een mix van pop, folk en progressieve rock maken, die enkele tempowisselingen heeft en Burn In Hell (Melbourne, Australië) speelt "Banana", een geweldige swingende mix van folk, post-rock en rhythm & blues, waarbij stil zitten geen optie is.
Vervolgens hoor ik Draught Dodgers (Melbourne, Australië) een heftige uptempo mix maken van punk en noise rock, getiteld "Fleabit Boogie", Jet Reactions (Bordeaux, Frankrijk) speelt een dansbare uptempo punk song en The Lizards (Barcelona, Spanje), die eveneens een uptempo punkrock song spelen, waarbij de energie er af spat.
Verder volgen "Out Of Grace" van Cellaphone Suckers (Keulen, Duitsland), een uptempo rock song met hardrock invloeden, "Devil Blues" van Whodunit (Parijs, Frankrijk), een verrukkelijke bluesrock song, die in een gemiddeld tempo wordt gespeeld en een aanstekelijk dansbaar ritme heeft en "The Ghost Song" van Teaxs Tea (Brisbane, Australië), een prachtige rustige song, die een terugkerend ritme bevat.

"Beast Records - Sampler 2019" van Various Artists staat vol uitstekende nummers, die me als muziek in de oren klinken en ik kan liefhebbers van pop, punk en  garagerock dan ook aanraden eens te gaan luisteren naar deze verzamelplaat, om te ontdekken dat er overal lekkere muziek gemaakt wordt, die niet altijd opgemerkt wordt.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten