maandag 27 september 2021

Review: Closure In Moscow - First Temple (Remastered) (Bird's Robe Records, 2021) (Post-Rock)

Closure In Moscow uit Melbourne, Australië werd in 2006 opgericht en bestond uit: Beau McKee - drums, Manny Zenneli - sologitaar, erhu en percussie zang, Brad Kimber – basgitaar, Michael Barrett – sologitaar, zang, percussie en programmering en Christopher James de Cinque – zang, drums en percussie.
De band bracht in deze bezetting op 19 april 2008 hun debuut EP "The Penance And The Patience" uit als CD en digitale download via Taperjean Music, die gevolgd werd door het debuut album "First Temple", dat 5 mei 2009 als CD en digitale download verscheen via Equal Vision Records.
Vervolgens onderging de band enkele bezettingswisselingen en werden Beau McKee en Brad Kimber vervangen door Salvatore Aidone - drums, percussie en programmering en Duncan Millar - basgitaar, dubbele bas, zang en percussie, waarna het album "Pink Lemonade" op 9 mei 2014 als 2LP, als CD en als digitale download via Sabre Tusk Records verscheen.
Alle 3 de uitgaven worden door Bird's Robe Records opnieuw uitgebracht, waarvan "Pink Lemonade" en "First Temple" op 1 oktober 2021 en "The Penance And The Patience" op 26 oktober 2021.
Ik zal me beperken tot het schrijven over de geremasterde uitgave van "First Temple".
Deze verschijnt als LP in een beperkte oplage van 1000 stuks, waarvan 250 stuks op licht neon paars met oranje gespetterd vinyl, 250 stuks op roomkleurig met oranje gespetterd vinyl, 250 stuks op verbrijzeld oranje vinyl, 150 stuks op doorzichtig met zwarte rook gespetterd vinyl en 100 stuks op zwart vinyl, als CD en als dd.

Het album, dat 12 nummers bevat, start met "Kissing Cousins", waarin Closure In Moscow een prima rock song in een gemiddeld tempo speelt, die invloeden van post-rock en symfonische rock heeft en tempowisselingen bevat en gevolgd wordt door "Reindeer Age", een swingende uptempo rock song met een aanstekelijk dansbaar ritme en "Sweet#hart", een uptempo rock song, die jaren 80 invloeden heeft en swingt als een trein.
Daarna volgen "Vanguard", eveneens een song, die met hoge snelheid wordt gespeeld, jaren 80 invloeden en tempowisselingen heeft, "A Night At The Spleen", een uptempo song, die dezelfde uitstraling als vorige heeft en "I'm A Ghost Of Twilight", een uitstekende song met een gemiddeld tempo en een dansbaar ritme.
In "Permafrost" zet Closure In Moscow een fantastische song in een rustig tempo voor, die psychedelische progressieve rock invloeden heeft, in "Deluge" hoor ik een mooie uptempo post-rock song met een dansbaar ritme en in "Afterbirth" krijg ik een geweldige swingende uptempo song voorgeschoteld, die tempowisselingen heeft en elektronische invloeden bevat.
Verder volgen "Arecibo Message" en hierin speelt de band opnieuw een swingende uptempo post-rock song met jaren 80 invloeden en tempowisselingen en deze wordt gevolgd door "Couldn't Let You Love Me", een kort nummer met een melodisch ritme en een gemiddeld tempo en "Had To Put It In The Soil" een prima post-rock song, die melodische invloeden heeft en een dansbaar ritme bevat.

"First Temple" van Closure In Moscow staat vol lekker in het gehoor klinkende post-rock songs, die hoofdzakelijk in een uptempo gespeeld worden en ik raad liefhebbers van dit genre dan ook aan deze schijf eens te gaan beluisteren.(luister naar dit album via de bandcamp link onder de recensie)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten